Nie ma mediów bez infografiki

Warunkiem stworzenia dobrej infografiki jest ciekawy pomysł dziennikarski. Atrakcyjna forma graficzna ułatwia odbiór i przyciąga uwagę czytelnika, jednak sama grafika, bez intrygującej treści, nie jest wiele warta.

Infografika jest, jak to się mówi współcześnie, layoutem, czyli układem tekstów i ilustracji na papierze bądź ekranie. Ta broszurka podpowiada jak układać layouty infografiki, ale nie wyręczy nikogo w znajdowaniu i wymyślaniu ciekawych informacji do przedstawienia w infograficznej formie.

Infografika jest bardzo dynamicznie rozwijającą się dziedziną medialnej komunikacji — można ją znaleźć w książkach, gazetach, w  sieci, na tabletach i smartfonach. Urządzenia mobilne wydają się wręcz stworzone do infografiki — na małym monitorze nie ma miejsca na długie artykuły, lepiej użyć prostego, sugestywnego, syntetycznego, szybkiego przekazu obrazkowego — infografiki. Żadne nowoczesne media nie mogą się bez infografiki obyć.

Treść broszury bazuje na doświadczeniach z warsztatów infograficznych prowadzonych dla dziennikarzy lokalnej prasy w Polsce, Kirgistanie, na Białorusi i Ukrainie. Nikt z nich nie był grafikiem ani artystą w innej dziedzinie, wszyscy byli reporterami, redaktorami bądź wydawcami prasy. I takie kwalifikacje wystarczą do projektowania prostych infografik.

E-książka “Infografika w mediach. Krótki poradnik dla dziennikarzy i grafików” byla napisana na potrzeby szkolenia dla dziennikarzy lokalnych mediów ukraińskich w ramach projektu.

stopka-polska